The Butterfly Button
אין לי איך להסביר את הצורך ואת הרצון שלי לחתונה

שאלה מקטגוריה:

אני רוצה להתחתן!!!
זה אולי נשמע שאני ילדה קטנה אבל אין לי איך להסביר את הצורך ואת הרצון שלי לחתונה.
אני בחורה בת 20 התחלתי רק עכשיו שידוכים, קודם ההורים לא הסכימו (שזו טעות!!!) הרבה מחברותי כבר נשואות ואני עוד רגע מסיימת כיתה י”ד בסמינר ואני בחרדות לסיים סמינר בלי להתחתן ובלי קשר יש לי חשש גדול מאוד משידוכים אני בחורה איכותית ושמורה, יש לי שם מטורף… בסמינר אני אהובה בטירוף על חברותי ואני נראית טוב ברמות, תמיד מחמיאים לי על המראה שלי, אבל אני קצת מלאה ממש קצת לא בקטע חריג בכלל אבל מורידים אותי על זה, היום כל מה שמעניין את הבחורים זה רוזי ומשקל, זה לא פייר!!! מה עם התכונות שלי?! ככה הקב”ה ברא אותי.. מה לעשות???? קשה לי, באמת קשה לי! אין לי את מי לשתף אני בן אדם עוצמתי וחזק ויש לי תדמית חזקה נורא אף אחד לא יודע על הקושי שלי, כולם יודעים על הרצון לחתונה אך לא מעבר. אני לא יכולה להסביר מה אני מרגישה… אבל לא טוב לי… אני מפחדת שאתעכב, לא יודעת למה בכלל יש לי את המחשבות הללו…. אפשר עזרה? הסבר? אמפתיה? משהו…
תודה!!! אין עליכם!!!

תשובה:

בס”ד

שלום רב לך יקרה,

פתחת את פנייתך בקריאה (קצת נואשת, אולי?…): אני רוצה להתחתן!!! (שלושה סימני קריאה!!!)

את כותבת “אין לי איך להסביר את הצורך ואת הרצון שלי לחתונה”.

לעניות דעתי, אין הרבה מה להסביר… ואסביר למה.

השם ברא את העולם במצב של זוגות. כל בעלי החיים נבראו זכר ונקבה. כך גם האדם “זכר ונקבה ברא אותם” (בראשית, פרק א’ פסוק כז’)- “ויקח אחת מצלעותיו…ויבן ה’ אלוקים את הצלע אשר לקח מן האדם לאשה” (שם, פרק ב’ פסוק כא’- כב’) לפי הפשט, האישה נבראה מצלע האיש לאחר שהאדם קרא שמות לכל בעלי החיים וראה שהם זכר ונקבה ולא מצא לו “עזר כנגדו”. מביא רש”י הקדוש גם מדרש אגדה: בראו שני פרצופים בבריאה ראשונה ואחר כך חלקו (ב”ר). בכל מקרה, האישה היא חלק ממשי מן האיש- גם לפי הפשט וגם לפי הדרש. וכך יוצא, שעד החתונה הגבר והאישה מסתובבים בעולם חצויים. חלק ממשהו שלם. וכאשר מתחתנים- בעצם ממלאים את החסר הזה! חוזרים חזרה למצב השלם! בברכות הנישואין נכללות שתי ברכות על יצירת האדם- “יוצר האדם” ו”אשר יצר את האדם בצלמו”. אין מברכים ברכות אלו לא בשעת הלידה, לא בשעת הכניסה לברית, ואף לא בכניסת האדם לעול תורה ומצוות. כי קריאת שם אדם עלינו נשלמת בזמן הנישואין, כמבואר בפסוק “ויקרא שמם אדם”.

אני חושבת שמכאן נובע הרצון והצורך העז שלך להתחתן- את רוצה להיות שלימה! וזה ממש לא רצון של ילדה קטנה ש”רוצה להיות כלה” ומסתפקת בתחפושת- יפה פחות או יותר- במסיבה בגן ובמפגש אצל סבתא, בפורים. הפוך, זה מגיע מההבנה שאינך ממלאת את ייעודך האמיתי כל עוד אינך נשואה. יתכן שאינך מצליחה לנסח לעצמך את העובדה הזו במילים אלו, אולי אפילו לא במחשבות- אבל זו האמת.

(הערת אגב חשובה- מה שהבאתי כאן זה ממש על קצה המזלג. ממליצה לך בכל פה לעיין ולהבין עניינים אלו יותר- זה ממש מרתק ומשנה את כל המבט. אני נעזרתי- ונעזרת- רבות בספרו הנפלא של ר”י מאור התלמוד- רחובות, הגאון הרב אברהם יצחק קוק שליט”א “נעשה אדם” ויש הרבה ספרים ומאמרים נפלאים בנושא)

ומה בקשר לשנים עד הגיעך לגיל המתאים? כבר אמרו חז”ל באבות “בן שמונה עשר לחופה” ועד אז?

הו…אל דאגה… אלו לא שנים של “סתם” עד שאהיה מספיק גדולה. לא! יש הרבה הרבה עבודה להגיע למדרגת חצי אדם, עד לנישואין בו חוזרים למצב של אדם. זה התפקיד והיעוד בשנים אלו.

אז את ממש ממש רוצה להתחתן, וזה נהדר, ולא רוצה (בחרדות אפילו) לסיים סמינר רווקה. איני יודעת מדוע בדיוק הנקודה הזו מקפיצה לך את הלב- מה יקרה אם? האם זה החשש מירידה ברמה הרוחנית? אולי החשש שלא תמצאי עבודה? האם זו הנקודה אצלך? אולי הלחץ החברתי גם הוא עושה את שלו? מעזה לשאול- אולי משהו בבית? מה מיקומך במשפחה? אולי משהו אחר? רק את יודעת. החשש הזה לגיטימי והגיוני לחלוטין, אך כדאי לך לשבת עם עצמך ולהבין ממה בדיוק הוא נובע.

אבל הרשי לי לנחש…

את “בחרדות לסיים סמינר בלי להתחתן ובלי קשר יש לי חשש גדול מאוד משידוכים” בלי קשר? יש ועוד איך יש קשר! נשמע לי שאת בלחץ גדול מאד משידוכים ולכן את רוצה להתחתן כמה שיותר מהר. יכול להיות?!

את מפרטת את מעלותייך. איכותית ושמורה, יש לך שם טוב, אהובה, נראית טוב ברמות, אדם עוצמתי וחזק, תדמית מוצלחת… בקיצור בחורה מעולה שכל אחד היה משתבח לזכות בה. וזה מצויין שאת מודעת לכל הנ”ל.

רק מה? את קצת מלאה, ממש קצת, ומורידים אותך על זה. ואת בלחץ גדול, מפחדת להתעכב. מה איתך? התכונות שלך? האישיות? הקב”ה ברא אותך ככה. מה לעשות?

התשובה לשאלה הזו, שנשאלת בכאב גדול, היא פשוטה, ואין לי ספק שכבר אמרו לך אותה לא פעם, ובכל זאת: הצורה החיצונית שהשם נתן לנו היא כלי מצוין כדי להביא לנו את המתאים לנו והמיועד לנו כבר ארבעים יום לפני שנבראנו. לדוגמא- מישהי בגובה 1.7 שבן הזוג שלה רצה דווקא מישהי בגובה הזה. נניח, שתהיה נמוכה יותר ממנו- והוא בגובה 1.8. היא נבראה בגובה הזה כדי למצוא את המיועד לה! בכדי לדחות את כל אלו שאינם מיועדים לך, השם נתן לך מראה מסוים! וכאשר יגיע המתאים והראוי- כבר תראי שזה לא יזיז לו, לפחות לא ברמה כזו שיוריד אותך על זה. ואת ראויה לאחד כזה. שהאופי שלך, הרצונות והתכונות שלך- הן אלה שיענינו אותו. נכון, צריך לעשות השתדלות ואם בחורה לא עושה את מה שצריך (כמובן בגדר הנורמלי) היא עלולה להפסיד דברים טובים וחבל, אבל מה שאינו בשליטתנו? דברים חיצוניים? כמו למשל צבע עיניים, עור, גובה, מבנה וכאלה? אפילו מישהו במשפחה שהוא לא בדיוק כמונו? לא ולא! אין שום עניין להתייחס אל דברים אלו, רק כתמרורים בדרך להגיע אל האחד הנכון!

{התחלת ‘רק’ עכשיו שידוכים לא בגללך אלא בגלל רצונם של הורייך. ברצוני להתייחס למה שכתבת- אמנם בסוגריים: זו טעות!!! ובכן, הורים אינם מלאכים, ואינם צריכים להיות כאלה. הם בני אדם, ועשויים לטעות. כמו כל אחד. אבל- וזה אבל גדול מאד- השם נתן להם את התפקיד להיות ההורים שלך, את היכולת. ולכן כל דבר שהם עושים, גם טעויות, הוא טוב עבורך. למה? איך? באיזה דרך? לא תמיד, בעצם כמעט תמיד לא רואים. אבל זה לטובה}

מאחלת לך הרבה שמחה ואושר תמיד

שרי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

תגובה אחת

  1. רצון להתחתן נובע לפעמים גם מרצון לעצמאות, לצאת לחיים. וזה בסדר… זה סביר מאד.

    החשש והרצון להתחתן עוד בתוך הסמינר, מגיע לפעמים מחשש מהעתיד. הסמינר מסגרת מגוננת ומוכרת. והחוץ, לבד, לא מוכר… וגם זה בסדר.

    אין לאף אחד הבטחה מתי מתחתן. ולכן, להוריד את הלחץ זה דבר נכון. יש חיים גם אחרי הסמינר.

    ואחרון, המראה.
    לא כולם שמים דגש על רזון. לא כולם שמים דכש ראשון על הופעה. יש שמתרשמים ממראה כללי, מגובה ופרטים נוספים, ויש כאלו, לא יאמן… שלא מתרשמים דווקא ממראה חיצוני.
    יש שמאד מחפשים בחורה עם ערכים. חברותית. אכפתית… יש כל מיני תכונות שבאות לביטוי בפגישות, וחלק גדול מהן לא קשור לחיצוניות!

    תרגישי בנוח, הכי נוח עם עצמך. ואז, תשדרי גם לאחרים שנוח לך. והם ימצאו את המעלות שלך. לא את הכאילו חסרון הזה.

    בהצלחה… וקצת פחות לחץ.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

האם כשאתארס אצליח להיות יותר שמחה?
גמרתי סמינר מהמצוינים בארץ. כיום עובדת מעט במשרה חלקית. גרה בבית שלא קל לשהות בו. כבר כחצי שנה בשידוכים. רב החברות שלי נשואות. פעם היו אומרים עלי שאני בת שמחה. כיום אני רוב הזמן בעצבות, מרגישה שהחיים קשים. בימים שלא הולך טוב בעבודה אני מרגישה בזבוז בעולם, למה לחיות סתם...
אם אצא ללימודי מקצוע זה יתקע את השידוכים שלי?
אני לומד בישיבה ליטאית נחשבת ובזמן האחרון הרגשתי תחושת מיצוי וחוסר סיפוק ורצון להוציא את היכולות שלי בתחומים נוספים והחלטתי בשיתוף עם ההורים לצאת ללימודים להשלים בגרויות ואני מאד שמח עם ההחלטה ורוצה את זה אבל הפחד הגדול הוא שידוכים כי הורגלתי וחונכתי בממסד לחשוש משידוכים (גם אם לא אומרים...
רוצה להתחתן אבל מפחדת להתנתק מהבית ומההורים
יש לי בעיה מצד אחד אני רוצה להתחתן ומצד שני אני ממש מפחדת להתנתק מהבית ומההורים אף פעם לא ישנתי מחוץ לבית ותמיד הייתי עם ההורים שלי בקשר מאד קרוב לא נעים להגיד אבל אני מפחדת לישון בלי שאני יודעת שהם בבית אני אוהבת ממש להיות קרובה אליהם ומפחדת מנישואין...
מחפש את עצמי אחרי כמה שנים בישיבה
אני בחור מתחזק כבר 5 שנים לומד בישיבה והתחזקתי מאוד וכרגע אני נמצא במצב שאני לא הולך לישיבה ומחפש את עצמי כי דיי נמאס לי מהישיבה ואני רוצה לעשות דבר שיתן לי סיפוק וייתן לי פרנסה כי ללמוד כל היום זה דבר שמקשה עליי מנטלית כי אני לא מאמין בזה...
הבחור הזה באמת בעייתי?
יצאתי עם בחור חכם ועמוק מאוד במשך תקופה (בערך 10 פגישות כולל שיחות טלפון רבות והתכתבויות ארוכות) במהלך הפגישות הבחור העלה נושא בעייתי מאוד שבו הציג את עצמו כחוקר דתי, שבו בגישה שלו לדת היא קצת שונה מהרגיל והוא אפילו עושה דברים משונים בתהליך הזה. לא נבהלתי משום אמרה או...
מרגישה שאני יותר חזקה ממנו מבחינה רוחנית
היי אני בת 22 יוצאת עם בחור בגיל 26 בחור ממש טוב חמוד מעניין חכם יש כמה דברים שמפריעים לי בפגישה הראשונה הוא אמר הרבה דברים שהיתי בשוק והיה לי ממש מוזר תחביבים ומשפטים מוזרים שהוא אמר אבל גם הרמה הרוחנית מפריע לי מאד הוא עובד רוב היום ולומד תואר...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן