The Butterfly Button
ניסיון והתמודדויות בעבודה-האם לעזוב?

שאלה מקטגוריה:

לא מצליח ללמוד

שלום אני בחורה מבית חרדי טוב אני עובדת בדירה של נערות בסיכון, כאלו שאין להן בית.
ואני ממש לא יודעת אם להמשיך יש לי שם הרבה ניסיונות מצד אחד ומצד שני אני ממש אוהבת את העבודה אני מרגישה מאד מבולבלת .
הדירה בעיר חילונית ויש הרבה ניסיונות, יש אח לאחת הבנות פה שמנסה להתחיל איתי בכל הזדמנות,
ויש שם אינטרנט בלי הגנה וכל הצוות שם לא חרדי יותר דתי כזה אני ממש מנסה לשים לעצמי גבולות ולפעמים מצליחה ולפעמים לא אני מאד אוהבת את החניכות שלי וממש לא רוצה לעזוב אותם אני יודעת שאם אני יעזוב תעבודה זה יוריד אותי מאד רוחנית כי אני משועממת וזה יכול לגרום לעשות שטויות ואני גם בשידוכים ואני מרגישה שכל עוד אני שם אני לא יצליח להתנתק ולבנות קשר אם בחור רציני בן ישיבה ירא שמים לא יודעת אם זה באמת קשור יכול להיות שלא ,אז אני ממש מתלבטת לגבי העבודה הזו.

תשובה:

שלום בחורה יקרה,

אני כותבת אלייך בהערכה גדולה על מה שאת עושה בעבודה. בחרת בעבודה לא פשוטה ולא טכנית אלא בעבודה של הלב, עבודה של נתינה ללא ציפייה לקבל תמורה. בעבודה הזו את פוגשת נשמות ושולחת קרן אור לחייהן. לא פלא שאת אוהבת את העבודה ואת החניכות ולא רוצה לעזוב אותן. ואני שמחה בשבילן שזכו לפגוש אותך ולקבל את אהבתך, ובשבילך – שזכית להעניק ולחוות אהבה.

הבעיה היא שהמקום הזה מזמן לך גם ניסיון גדול ומבלבל והגבולות שלך מתערערים. בשלב הנוכחי של חייך, כשאת עומדת לפני הקמת הבית שלך, יש לכך חשיבות קריטית, וכדאי שנחשוב רגע על כך.

בדרך כלל כשמדברים על זוגיות מיד אנחנו חושבים על אהבה. זה נכון כמובן, אבל חשוב להדגיש ולהזכיר: אהבה היא לא הכל. בזוגיות אנחנו מחפשים אהבה יציבה, אהבה קבועה, אהבה בטוחה, אהבה שעמידה בפני כל מה שהחיים יזמנו לנו. אהבה כזו לא מתחילה ונגמרת בריגושים רומנטיים. היא דורשת משני הצדדים השקעה והתגייסות, ויתורים לא קטנים ועמידה במחויבות.

והנה, בדרכך אל הקשר הזה, את טועמת לפתע את מנעמיה של אופציה אחרת, שמבטיחה לך ריגוש מהיר בלי כל מה שמסביב. ליהנות מהרגע בלי להתחייב ובלי להשקיע. כמה נפלא! מה שהאופציות הזמינות שתיארת מציעות לך זה קיצור דרך אל האושר. ליהנות ולבלות בלי להתחייב ובלי להשקיע.

לזה קוראים מים גנובים. המים האלה גנובים מבאר האהבה האמיתית, והם מתוקים מאוד. מתוקים כמו צ’ק בלי כיסוי, מתוקים כמו קלוריות ריקות שנותנות לאדם רעב אשליה שהוא שבע, ושגורמות לו להיות מאוד שמן אבל בלי טיפת אנרגיה.

זו הסכנה. לכאורה העצה המתבקשת היא שתקומי ותעזבי את העבודה, כמו שאומרים לנזיר: לך סחור סחור רק אל תתקרב לכרם כדי שלא תתפתה לאכול ממה שאסור לך. אבל במקרה שלך אני חושבת שזה לא נכון ולא יעיל. ניסיונות מהסוג הזה אורבים לך בכל מקום עבודה ולא רק בעבודה. הם מחכים לך בכל פינה בחיים, מאיימים לערער את הגבולות שהיו לך עד היום, ואת לא יכולה להתחמק מהמפגש איתם. היום תעזבי עבודה, מחר תעברי דירה ומה תעשי כשבמקום החדש תגלי את אותו ניסיון רק בלבוש אחר?

הניסיון אינו האדם או האינטרנט. הניסיון נמצא בתוכך, בשאלה איך את לומדת להעמיד לעצמך גבולות חזקים ובריאים ולא לסטות מהדרך שלך ימין ושמאל. הניסיון הנוכחי יכול לחזק ולחשל אותך בתנאי שתעמדי איתנה ותשמרי על הגבול. המלחמות הכי גדולות מתחילות לא בערי הבירה החזקות והמבוצרות אלא בגבולות. מדינה או אדם שיודעים לשמור על הגבולות שלהם ינצחו במלחמה, ומי שמוותר לעצמו פה ושם בסופו של דבר עלול ליפול בקרב. נכון שזה אתגר קשה, אבל את חייבת את זה לעצמך, כדי להיות אדם נאמן לגבולות שלו וכדי להיות בטוחה שאת בונה את העתיד שלך על בסיס אמיתי ולא על ריגושים.

יש כמה דברים שיכולים לעזור לך לעמוד במשימה:

1. תהיי ברורה. תעבירי לעצמך ולכל מי שמנסה לערער את הגבולות שלך מסר חד משמעי: אני חותכת. לגמרי. אל תיכנסי להסברים ולנימוקים, אל תתפתי לעשות את זה בהדרגה או באופן חלקי, אל תתנצלי ואל תשאירי פתח לעתיד. תנסחי לך משפט אחד החלטי (למשל: אני לא מעוניינת בשום סוג של קשר) ותגידי אותו שוב ושוב כמו תקליט שבור בכל פעם שהפיתוי יעלה.

2. תשמרי מרחק. תחליפי משמרת, מספר טלפון וכל דבר שעלול לטשטש את הגבולות שאת כל כך רוצה לשמור.

3. תיצרי סביבך רשת ביטחון: תמצאי לך חברה טובה ותעסוקה בריאה שישמרו עלייך שלא תגלשי לאן שאת לא רוצה.

הלוואי שיכולתי להיות לידך ברגע של התגברות ולומר לך: כל הכבוד! תראי כמה את חזקה! את עושה את הדבר הכי נכון למען עצמך! אבל האמת היא שאני לא צריכה להיות שם, אני סומכת עלייך שתדאגי לחזק את עצמך כשאת שומרת על הגבולות שלך. תני לעצמך צל”ש מכל הלב, ותזכרי שאת עושה את זה לטובת העתיד שלך. בכל פעם שאת עומדת איתנה כמו חומה, ולא זזה אפילו במילימטר מהגבול שהצבת – את הופכת לאדם חזק יותר, שאפשר לבטוח בו וליצור איתו שותפות זוגית אמיתית.

מאחלת לך שתזכי להגשים את שאיפתך ולבנות קשר אם בחור רציני בן ישיבה ירא שמים, ועד אז תרכשי לעצמך את העוצמה והביטחון שיש לכל אדם ששומר על הגבולות ועל הערכים שלו.

בשרי לנו בקרוב בשורות טובות!

ברוריה

8440143@gmail.com

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

מה המקום של אשמה ביחס לנפילות?
ראיתי הרבה פעמים בכל מיני ספרים שכשאדם נופל אז לפני הנפילה הוא צריך להילחם ולנסות וכן’ אבל אחרי הנפילה הוא צריך להאמין שזה משמיים ושאלתי איך זה מסתדר עם זה שהכל בידי שמיים חוץ מיראת שמים? וכל הבחירה הנתונה ביד האדם ואגב אשמח מאוד להתייעץ אם מישהו תורני בנושא הזה...
התחתנתי ועדיין יש לי ניסיונות...
אני נשוי טרי חודש פלוס וכבר קרה לי פעמים תוך השבוע אחרון רצון חזק להכנס לאתרים עם דברים אסורים אין לי מושג מה אני מחפש שם בבית יש לי אשה יפה מאוד טובה חכמה נעימה לא מבין למה זה ככ חזק הנטיה. והכי חשוב לי לדעת האם אם אני לא...
נעלמה לי המשיכה אחרי שהתחזקתי מהנפילות
אני בחור כבן 22 התמודדתי בעבר בנסיונות קשים של צניעות אחרי כל פעם שראיתי ברחוב מה שהו זה גרם לי להיכשל על בסיס יום יומי, עד שקראתי איזה ספר שפתחתי שסידר לי את הראש וגרם לי לחשוב ולהפסיק לקשר בין מה שרואים ברחוב לבן המעשים שנכשלים אח”כ, וככה יצאתי מזה...
קשה לי עם אבא שלי אחרי מה שראיתי בפלאפון שלו
אני נערה חרדית מבית חרדי יום אחד פתחתי את הפלאפון של אבא שלי (לא כשר) והייתה שם תמונה מאוד בעיתית מבחינת צניעות ותמיד אמרו לי שמה שההורים עושים לא קשור אלי וזה בינם לבין אלוקים אבל תכלס זה העלה בי רגשות מאד קשים כלפיו ואני אמורה לכבד אותו ואני מבולבלת...
נפילות,שידוכים, רווקות. בדידות.
אני רווק בן 25. ליטאי שעבר מסלול דיי קלאסי בעולם הישיבות- חיידר ישיבה קטנה וישיבה גדולה. התמודדתי -כמו כל בחור בגילאי ההתבגרות – עם הענין של הנפילות, ועם רגשות האשם הכל כך קשות שבאות אח”כ, ועם היצר וההורמונים הבלתי -פוסקים. התמודדתי. לא הייתי אומר באיזה פרישות יתירה. היו הרבה נפילות,...
שוב פעם נפלתי בסרטים הנוראיים האלו
לפני תקופה ארוכה עשיתי פילטר סינון לאינטרנט ומאז הפסקתי לראות את התכנים הבעיתיים שהייתי רואה . ככה כמה חודשים ”נקיים” ורגועים מבחינה מסוימת. לא יכול להגיד שהייתי ממש רגוע כל הזמן הזה אבל בגדול זה היה הרבה יותר טוב. שבוע שעבר, תוך כדי חיפוש נושא מסוים פתאום צץ אפשרות של...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן