פיטרו אותי מהעבודה! The Butterfly Button
פיטרו אותי מהעבודה!

שאלה מקטגוריה:

אני בן 34 נשוי אב ל2 ילדים קטנים.
לפני כשנה פיטרו אותי מהעבודה ולאחר מכן לא מוצא את עצמי אני עובד ואחרי כמה חודשים מפטרים אותי אני הולך לראיונות עבודה ולא חוזרים אליי
אני כל בוקר מניח תפילין מתפלל לא מתייאש אבל מה אני יעשה אני צריך פרנסה אישתי היחדה שמפרנסת ואני חייב פרנסה מה עליי לעשות בבקשה תעזרו לי אשמח לתשובתכם

תשובה:

שואל יקר שלום וברכה,

ראשית, ברצוני להתנצל בפניך על הזמן הרב שחלף עד שעניתי לשאלתך.

הייתי טרוד בהמון עניינים.

קראתי את שאלתך וכאבתי לראות את הקושי שבו אתה מתמודד.

אשתדל לענות לך תשובה בסיעתא דשמיא.

אין ספק שרצונו הטבעי של כל בן אדם בעולם, ולא משנה כלל היכן הוא חי, מהי דתו, אמונת וכדומה, הוא להתפרנס בכבוד.

המדובר ברצון כל כך בסיסי ומובן עד שאין צורך להאריך במילים על חשיבותו ועל הסיבות לו.

בן אדם נברא בצלם אלוקים. הוא משהו נכבד ומרומם. ועל כן, הכי טבעי בעולם הוא הרצון שלו להשיג את הפרנסה שלו המאפשרת לו להתקיים כאן בעולם הזה, בצורה הכי מכובדת שאפשר.

משכך, כשאדם נתקל בקשיים מסוגים שונים בקשר להשגת פרנסה בכבוד ברור לגמרי שנגרם לו צער גדול וקשה.

השאלה, כמובן, היא מה עושים בפועל כאשר נגרם קושי שכזה ואיך מנסים להתגבר עליו?

לא כתבת לי מהי השכלתך, האם יש לך הכשרה מקצועית כלשהי וכדומה.

משכך, אשתדל לענות לך על סמך הנתונים שכן כתבת בשאלתך.

ייתכן בהחלט שעבדת בעבר במקומות עבודה שהם אכן מקומות עבודה שטוב לעבוד בהם אבל בתקופת הזמן הנוכחית פשוט אין להם צורך בעובד שיעבוד באופן קבוע אלא בעובד שיעבוד מפעם לפעם בהתאם לצרכים של הבעלים של אותו מקום.

אם כך הדבר, אתה לא צריך להרגיש מבחינה אישית שהבעיה היא שלך ולהיות מתוסכל וממורמר מכך.

אתה פשוט צריך, כפי שאתה עצמך כתבת, להמשיך ולחפש מקום עבודה אחר שבו צריכים אותך כעובד קבוע שמגיע לעבוד מידי יום ביומו בצורה מסודרת.

אולם, ישנה אפשרות נוספת והיא, שבעבר, לא עבדת בצורה ובדרך שהבעלים של מקום העבודה שלך ציפה ממך ולכן הוא לא היה מרוצה ממך.

אם אכן כך הדבר, אתה צריך לבחון את עצמך ולבדוק האם אתה אכן מסוגל לעבוד באופן ובצורה שבה מצפים ממך לעבוד.

אם אתה אכן מסוגל לכך, אז פשוט תתחיל לעבוד באופן הזה ואז בעזרת השם תמצא עבודה טובה בעבורך במהרה ותראה שהבעלים באופן טבעי יהיה מרוצה ממך יותר ויותר עם הזמן.

לדוגמא, אם אתה מרגיש עייף במהלך שעות העבודה אז עלייך ללכת לישון בלילה בשעה יותר מוקדמת בכדי שתהיה יותר רענן ובעל מרץ במהלך היום. או, לחלופין, לעשות בדיקות רפואיות כדי ולוודא שלא חסרים לך בגוף ויטמינים ומינרליים כלשהם שחסרונם גורם לאדם להרגיש עייפות ולא להיות נמרץ ורענן במשך היום.

אבל אם, מכל סיבה שהיא מאד קשה לך, לפחות בנקודת הזמן הנוכחית, לעבוד בצורה שבה דורשים ממך- אם זה בגלל שקשה לך להתרכז לאורך זמן, או בגלל שיש לך בעיות שמציקים לך בחיים האישיים ופוגעים במרץ שלך או בגלל כל קושי אחר, אין טעם להילחם בכך מעבר למה שאתה מסוגל לעשות נכון לתקופת הזמן הזו.

תשתדל לעשות את המקסימום שאתה באמת מסוגל לעשות. לא יותר.

כל השאר זה כבר לא בשליטתך אלא בידי הקדוש ברוך הוא.

כמובן, זה נכון לגמרי שמבחינת ההרגשה האישית שלך אתה מרגיש צער ויש לך עגמת נפש גדולה. אולם, אם אתה עשית את כל מה שאתה יכול לעשות מבחינתך, אתה צריך להאמין שהשאר הוא מאת הבורא יתברך.

לך לא נותר אלא להתפלל על כך לקדוש ברוך הוא ולבקש ממנו שישלח לך פרנסה מכובדת וייתן לך את הכלים להרגיש שאתה מרוצה ושמח מסוג העבודה שלך.

לשם כך, הייתי מאד ממליץ לך לקרוא את שער הבטחון בספר חובות הלבבות של רבינו בחיי.

בשער הבטחון, מאריך רבינו בחיי בכל הנוגע לדרכים שבהם אדם ירגיש בטחון בקדוש ברוך הוא בכל הנוגע לצורכי הפרנסה שלו כאן בעולם הזה.

רבינו בחיי מדגיש כמה פעמים בדבריו את הידיעה שגם אדם שהוא בעל בטחון בקדוש ברוך הוא לא מובטח לו שהוא יקבל בחיים בדיוק את מה שהוא רוצה ומבקש.

מה שמובטח לאותו בן אדם הוא שהוא ירגיש בצורה ברורה שהפרנסה שלו נקבעה כבר בשמיים לפי מה שהחליט הקדוש ברוך הוא ועל האדם עצמו מוטלת רק החובה להשתדל ולעשות מאמץ טבעי כמו שעושה אדם בשר ודם בשביל להשיג את מה שכבר נקבע לו בשמיים.

לסיום, באם אכן אין לך הכשרה מקצועית כל שהיא, הייתי ממליץ לך לבחון אפשרות לרכוש הכשרה שכזו.

כמובן, שעליך לרכוש הכשרה מקצועית אך ורק!! אם היא כזו שמתאימה ליכולות שלך ולא לרכוש הכשרה מקצועית שמתאימה למישהו אחר אך לא מתאימה לך.

זו נקודה חשובה מאד מאד!

אתה הוא זה שמכיר את עצמך הכי טוב בעולם ואתה יודע למה אתה מסוגל ולמה אתה לא-מסוגל, למה יש לך נטייה, מה מושך אותך לעסוק בו וכדומה.

כמובן מאליו שלשם כך אתה יכול להיעזר במכונים שמתעסקים בהכוונה תעסוקתית כדוגמת שרות התעסוקה שמפעילה מדינת ישראל או הכוונה תעסוקתית שמפעיל משרד הכלכלה.

תוכל לבדוק ותחפש ידע בנושא הזה באמצעות חיפוש בסיסי, פשוט וקל באתר גוגל ברשת האינטרט.

בעולם של היום, הכשרה מקצועית מסודרת שהתעודה שמקבלים בסיומה מוכרת על ידי המדינה יכולה לעזור לך מאד למצוא עבודה קבועה ומכבדת.

וכמובן, לפני הכל ואחרי הכל לפנות תמיד בתפילה לבורא עולם ולבקש ממנו בשפה פשוטה וברורה- ממש כמו שבן מבקש מאבא שלו משהו שמאד חשוב לו והוא מאד רוצה אותו, שיעזור לך בנושא הפרנסה.

בקשר לזה, חשוב מאד! שתקבל על עצמך לברך ברכת המזון בכוונה. המחבר של “ספר החינוך” שחובר על ידי אחד מגדולי רבותינו הראשונים בספרד לפני מאות רבות של שנים, כותב כי יש בידו סגולה מרבותיו האומרת שמי שמברך ברכת המזון בכוונה זוכה לקבל פרנסה בצורה מכובדת.

מקווה שעזרתי לך.

ברכה והצלחה בכל!

במהרה!

צבי

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך להחליט נכון בלי להתלבט יותר מדי ובלי להתחרט על ההחלטה?
אני בנאדם שמתלבט על דברים כל כך המון וקשה לי להחליט החלטות אני יכולה להתלבט על משהו שעות ימים ושבועות וזה קשה לי ככה להתנהל בחיים איך אפשר להגיע להחלטה נכונה מבלי להתלבט יותר מדי ומבלי להתחרט אחר כך על ההחלטה? אני עושה רשימות של יתרונות וחסרונות ובודקת מה יותר...
כשאני בטוב אני לא מרגיש מתקדם
בעבר היה לי הרבה מצוקות רגשיות ועבדתי קשה כדי להגיע למקום טוב וב”ה הצלחתי כעת אני מרגיש שכיוון שאין לי איזה משהו מיוחד לעשות או לרפא אז משעמם לי ואני לא מרגיש התקדמות אני מרגיש באפס מעש למרות שאני לומד ומתפקד והסיבה לזה כי אני יודע שאני יכול הרבה הרבה...
כיצד אוכל תמיד להיות שמח וחזק?
מקווה שלא אראה כמוזר בעינכם,אך באמת אשמח לקבל תשובה מעמיקה ומחכימה…אז כך: כמו שציינתי לעיל,לגבי החיים עצמם – זכיתי להגיע לאמצע (42.5),והם כידוע עוברים במהירות הבזק,ואני לא הטיפוס המתרפס…אני תמיד מנסה להפיק מהם את המיטב – למרות כל הקשיים הרבים שיש לכולנו,בעקבות האפיזודות המורכבות בחיינו. זה בגדול,ובקטן יותר – למרות...
המשפחה של בעלי חשובה לו יותר ממני!
אני ובעלי ביחד 4 וחצי שנים, התחתנו לפני שנה, אנחנו בזוגיות מאוד טובה, בריאה, חזקה ועם תקשורת פתוחה אך עדיין יש משהו מסוים שמאוד מפריע לי, בכל פעם שיש סיטואציה שקשורה במשפחה שלו, אני מרגישה שלא משנה במה מדובר הוא תופס את המקום שלהם ומגן עליהם בפניי שלא לצורך, זה...
תקועה בחיים ומיואשת מעצמי
אני בחורה בת 22 , עד לפני חצי שנה הייתי מותק של בחורה, כזו טובה, עם הרבה אמונה וביטחון, משקיעה גם ברוחניות שלי וגם בקשר עם הסובבים אותי, בקיצור היה לי טוב… אבל לאחרונה אני מרגישה חוסר מימוש עצמי מטורף שגורם לי להרבה תסכול וחוסר ביטחון בעצמי, וגם לצערי קצת...
לא יכולה להעריך את אבא שלי ונקרעת בתוכי
אני בחורה בת 18 שמרגישה קונפליקט מאד גדול גם בתוכי וגם ביני לבין הסמינר. אני מבינתי רוצה להיות הכי צדיקה שאפשר אבל מרגישה שזה מסבך אותי שאבא שלי הרבה יותר פתוח ממני בהשקפות שלו וזה גורם לי ממש לזלזל בו. הפערים ביננו הם בהרבה תחומים אבא שלי חושב שזה ממש...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן