The Butterfly Button
חרדות של כלה

שאלה מקטגוריה:

אני כלה שלושה שבועות לפני החתונה.
החתן שלי הוא הבחור השני שפגשתי, והתארסתי איתו די דרך השכל, כלומר, ידעתי בידיעה ברורה שיש לו מידות נאצלות ותכונות חיוביות רבות, ולכן מבחינת השכל ידעתי שאסור לי להוריד, מצד הרגש לא הרגשתי דחיה, אבל מצד שני גם לא התאהבות סוערת.
עם הזמן, בין האירוסין לחתונה גם נפתח לי קצת הלב, אבל עכשיו, שלושה ימים לפני החתונה, נשמתי כמעט פורחת מרוב לחץ וחרדות.
אני לא חושבת שלא עשיתי החלטה נכונה, אני עדיין חושבת שמדובר בבחור משכמו ומעלה, והכרה זו רק התחזקה בי במהלך התקופה. אני מעריצה אותו, על אף שאני לא חושבת שהוא לגמרי מושלם.
הפגישה האחרונה בינינו עוד כשבוע ואין לי מושג איך אני עוברת אותה. אני שוקלת ברצינות כדורי הרגעה פסיכיאטריים.
הפחד שלי מנישואין, על כל המשתמע מכך, גורם לי לבעיות קשות בתפקוד היום יומי. אני ישנה גרוע, מקיאה ובאופן כללי חיה את החיים עם השאלה האם אחרי החתונה נוכל באמת לחיות יחד, או שחלילה אני ארגיש כלפיו לחץ וחרדה כמו עכשיו.
אין לי פחד רעיוני, אני אפילו מתרגשת ממה שיזמנו לי חיי הנישואין אבל מצד שני הלחץ מכלה בי כל חלקה טובה.
הנשימות שלי לא סדירות, אני מרגישה כאבים בחזה, זה לא דמיון, מבטיחה.
מה עושים?

תשובה:

כלה יקרה,

מזל טוב! בימים הללו את נפגשת עם מכלול עצום של רגשות עזים שאינך רגילה להכיל (אולי גם לכן את ‘כלה’)

אין דבר מובן יותר, כאשר את על סף חיים חדשים.

התחושות שלך נורמטיביות לגמרי ומעידות על כך שיש בך נפש מרגישה, חיה ופועמת!

מובן גם שאת רוצה לחיות את הימים הללו בכמה שיותר מנוחת הנפש. אני איתך במשאלה, אוחזת בידך ופוסעת איתך שלב-שלב:

1. מבחינה שכלית את מתארת בחירה שיש בה פוטנציאל לטוב גדול מאד. העתיד אינו ידוע ואינו מובטח לאף אחד, ולכן אנו אחראיים רק על קבלת החלטות עם הנתונים שבידנו בזמן הווה.

למצוא בחור עם מידות נאצלות ותכונות טובות – זה באמת אוצר שאינו מובן מאליו. זהו בסיס שאיתו ניתן לעבור הכל. גם אם נניח תגלי קושי מסוים, המידות שלו (יחד עם שלך) יאפשרו שיח, הבנה, גישור- וכתוצאה מכך, תגדל האהבה והאמון ביניכם. הרווח הנפשי שיש למידות טובות הוא לאין שיעור, ועל כך את יכולה להסמך.

2. מבחינה רגשית, לחץ וחרדה מביאים את העתיד אל ההווה, אך באופן מתעתע (או משעשע, אם תרצי): הם מתעתעים בך על ידי ציור של מה עלול להיות, וכך את חיה היום משהו שבכלל לא קורה.

הביטי סביבך: מה קיים עכשיו? אילו קולות את שומעת עכשיו? איזה טעם יש בפיך, עכשיו? שימי לב לעובדה שאת נושמת, נכון לעכשיו.

בכל הווה- את בסדר.

אם את חפצה בחיים ולא ב”דמוי חיים”, מצאי את העוגן שלך ביופי של כאן ועכשיו.

3. גם אם הדמעות/דפיקות לב באות – הם בסך הכל גל שעובר דרכך, לא משקפות מציאות מתמשכת. הבהלה היא זו שגורמת להם להשאר במעגל סגור.

קחי נשימה, אפשרי להם לעבור דרך הגוף שלך תוך כדי שאת בוחרת לשים לב למשהו אחר- קניה/תכנון/אכילה/תפילה – מה שמתאים לך.

הכל זמני, הבחירה היא על איזו זוית של הזמניות את בוחרת לשים את תשומת הלב שלך.

גם הקושי עובר וגם היופי עובר. על מה הפוקוס שלך?

גם כשתבחרי להתמקד, אין ספק שמחשבות סוטות יבואו לביקור.

ברגע שאת תופסת שהמחשבות נדדו – אפשרי להם לעבור כמו ענן קל, תוך שאת מעבירה בעדינות את תשומת הלב שלך לאן שאת בוחרת.

4. ישנם זמנים שמתאפשר לפרוק חלק מעצמת הרגשות באופן שממנף אותם לטוב: בתפילה במקום קדוש, בכתיבת מכתב תודה להורים. פעילות גופנית כגון הליכה מאווררת את כל המערכות ומשחררת אנדורפינים המרוממים את מצב הרוח ומאפשרים פרספקטיבה רחבה וטובה יותר. בחתונה- הריקודים מהווים ביטוי של עצמות הרגש וניתוב להודיה ותפילה בסביבה אוהבת.

5. אני ממליצה לך לבחור פסוק מתהילים או ממקור אחר שמהווה עוגן בשבילך. דמייני אותו, ציירי אותו ממש בעיני רוחך. חזרי עליו שוב ושוב ואפשרי לו לחלחל לתוכך בחווית התחושה שהוא מאפשר לך.

בפגישה מחר, אולי תרצי לשתף את חתנך בפסוק הזה ובמשמעות עבורך, אם יתאים לך.

בכל מקרה- אפשרי לרגשות לחיות בך, והעמדה הזו תאפשר לך לחוות את החיים ולא להיות מאוימת מהם. את גם תוכלי לבוא בכנות לפגישה האחרונה, ושוב- לבחור על מה מתוכך את רוצה להתמקד, לדבר ולשתף.

יקרה,

השתדלתי להיות נאמנה ולדלות את ההכוונה מתוך המעמקים שבי,

אך גם ממהרת לשגר לך את התשובה כדי שתגיע במהירות האפשרית,

בתקווה שהנקודות שה’ הציף בי יהוו גם עבורך עוגן ליום שמחת ליבך!

חיבוק ממני

ריקוד

ותפילה,

שפרה

smw.wohl@gmail.com

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

האם כשאתארס אצליח להיות יותר שמחה?
גמרתי סמינר מהמצוינים בארץ. כיום עובדת מעט במשרה חלקית. גרה בבית שלא קל לשהות בו. כבר כחצי שנה בשידוכים. רב החברות שלי נשואות. פעם היו אומרים עלי שאני בת שמחה. כיום אני רוב הזמן בעצבות, מרגישה שהחיים קשים. בימים שלא הולך טוב בעבודה אני מרגישה בזבוז בעולם, למה לחיות סתם...
אם אצא ללימודי מקצוע זה יתקע את השידוכים שלי?
אני לומד בישיבה ליטאית נחשבת ובזמן האחרון הרגשתי תחושת מיצוי וחוסר סיפוק ורצון להוציא את היכולות שלי בתחומים נוספים והחלטתי בשיתוף עם ההורים לצאת ללימודים להשלים בגרויות ואני מאד שמח עם ההחלטה ורוצה את זה אבל הפחד הגדול הוא שידוכים כי הורגלתי וחונכתי בממסד לחשוש משידוכים (גם אם לא אומרים...
רוצה להתחתן אבל מפחדת להתנתק מהבית ומההורים
יש לי בעיה מצד אחד אני רוצה להתחתן ומצד שני אני ממש מפחדת להתנתק מהבית ומההורים אף פעם לא ישנתי מחוץ לבית ותמיד הייתי עם ההורים שלי בקשר מאד קרוב לא נעים להגיד אבל אני מפחדת לישון בלי שאני יודעת שהם בבית אני אוהבת ממש להיות קרובה אליהם ומפחדת מנישואין...
מחפש את עצמי אחרי כמה שנים בישיבה
אני בחור מתחזק כבר 5 שנים לומד בישיבה והתחזקתי מאוד וכרגע אני נמצא במצב שאני לא הולך לישיבה ומחפש את עצמי כי דיי נמאס לי מהישיבה ואני רוצה לעשות דבר שיתן לי סיפוק וייתן לי פרנסה כי ללמוד כל היום זה דבר שמקשה עליי מנטלית כי אני לא מאמין בזה...
הבחור הזה באמת בעייתי?
יצאתי עם בחור חכם ועמוק מאוד במשך תקופה (בערך 10 פגישות כולל שיחות טלפון רבות והתכתבויות ארוכות) במהלך הפגישות הבחור העלה נושא בעייתי מאוד שבו הציג את עצמו כחוקר דתי, שבו בגישה שלו לדת היא קצת שונה מהרגיל והוא אפילו עושה דברים משונים בתהליך הזה. לא נבהלתי משום אמרה או...
מרגישה שאני יותר חזקה ממנו מבחינה רוחנית
היי אני בת 22 יוצאת עם בחור בגיל 26 בחור ממש טוב חמוד מעניין חכם יש כמה דברים שמפריעים לי בפגישה הראשונה הוא אמר הרבה דברים שהיתי בשוק והיה לי ממש מוזר תחביבים ומשפטים מוזרים שהוא אמר אבל גם הרמה הרוחנית מפריע לי מאד הוא עובד רוב היום ולומד תואר...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן