The Butterfly Button
זיווג שני בעוה"ב ובתחית המתים

שאלה מקטגוריה:

אני ב”ה נשואה ואם ומאושרת, ויש לי קושי גדול שמטריד אותי כשאני חושבת על מכרים/ מכרות גרושים/ אלמנים שנמצאים ב’סיבוב שני’.
אני זוכה לחוות מעט מהאושר העצום והרגש הנפלא שבחיי הנישואין, ויותר מכך את הביטחון שקבלתי את הבעל הכי הכי בעולם, ואני מודה לה’ על הזכות. אני מאמינה שעוד נשים צעירות בגילי זוכות להרגשה זו או דומה. ומכאן, כשאני חושבת על נשים צעירות של”ע התאלמנו ומחפשים עבורן שידוך, או אף על מבוגרים שעדיין צעירים מספיק בשביל להנשא בשנית, קשה לי מאוד לחשוב על המציאות הזו.
נראה לי בלתי אפשרי לאשה שכ”כ אהבה את בעלה, לקבל במקומו מישהו אחר. חוץ מהמחשבה שמדובר בברית העמוקה והקרובה ביותר, ואיך אפשר להפר אותה ולהפוך לאשתו של אדם אחר, יותר מכך קשה המחשבה:
מה יהיה בעולם הבא? שמעתי פעם שבעוה”ב אין שיתוף ופגישות בין אנשים, אבל לבני זוג יש מקום משותף. אם כן, עם מי תשב האשה שהתאלמנה ונשאה בשנית? עם בעלה הראשון או השני?
ומה יהיה בתחיית המתים?
איך תרגיש הנפטרת המנוחה שתקום לתחיה ותראה את בעלה נשוי לאשה זרה עם ילדים שאינם שלה?
זו לא טרגדיה? בטח רק מהמחשבה ע”כ תרצה לחזור לקבר…
לפעמים אני מחפשת שידוכים לאנשים המחפשים זיווג שני, אבל בתוך תוכי חושבת שעדיף לחיות באלמנות (ח”ו) ולא לאבד את בן הזוג לנצח, ולא להקרע בין השנים.
מצד שני, אני יודעת שבד”כ דרך התורה היא לחיות עם בעל/ אשה, אפילו אחרי שכבר התחתנו בעבר וילדו ילדים, וגם במציאות רואים שלאנשים יש יותר שמחה וחיוניות כשהם נשואים, אפילו אלמנים בזווג שני.
אשמח להבין ולדעת מה וכיצד ההשקפה הנכונה בעניין ואיך מיישבים את הקושיות המטרידות הללו, בתפילה שזה לא יהיה נוגע קרוב אלינו לעולם.

תשובה:

לשואלת היקרה.

אני שמח לשמוע את מה שפתחת בו, שאת מרוצה מחיי הנישואין שלך, ואני שותף לתפילה שבה סיימת, שלא נדע כלל צער.

אמנם לגבי הקושי שמטריד אותך, להבין או לדמיין סיטואציה של צער ואבדן של אדם קרוב חלילה, לדעתי אין לזה מקום כלל. את כרגע נמצאת בשלב שמח בחיים, שלב של פריחה, יש לך בעל נפלא וגם ילד אחד או יותר. אלו הם החיים שלך, אין לך שום יכולת או צורך להכניס את עצמך לסצנה מצערת כזו או אחרת. את צריכה להתחזק במחשבה שאסונות לא קורים בעולם סתם, הכל מגיע אלינו בהשגחה מבורא עולם, ואין אנו צריכים לחשוש מפני הלא נודע.

כמובן, שאדם שעובר אסון ומאבד אדם קרוב אליו חייו משתנים, בתחילה יש את שלב האבל ואת שלב הצער, מתישהו מגיע שלב ההשלמה (לבד או בעזרה מקצועית) וכעבור תקופה האדם מתחיל לקום ולשקם את החיים שלו, חלק מזה היא השאלה האם להתחתן שוב? מתי? עם מי? התשובה לשאלות האלו מגיעה אחרי השלמה מסויימת עם המצב, ולעיתים ההחלטה שלו תשקף את האופן שהוא קיבל את האסון. אשה שאיבדה את בעלה ולא יכולה לחשוב על להתחתן בשנית, באמת לא אמורה לעשות את זה. אבל אשה שהחליטה – על אף הקושי – להתחתן שנית, יכולה למצוא שוב אושר בחייה כמו שציינת.

ומכל מקום, ברור הדבר שאדם שהחיים שלו שלוים לא יכול ולא צריך להכניס את עצמו לנעליים הללו. כשם שאמא מאושרת לא יכולה לדמיין אסון שמוביל אחרות לאמץ ילד זר, וכשם שאדם מהלך לא יוכל לדמיין התקנת רגל תותבת, כך גם אשה צעירה הנשואה באושר לא תוכל להבין אלמנות ונישואין שניים.

אבל מה שכן היא יכולה לעשות זה להבין את המצב הרגיש הזה, ולעזור להם ככל יכולתה (כמו שאת עושה) בלי קשר למחשבה מה היא היתה עושה במקומם.

כך היא דעתי לגבי העולם הזה, ועל אחת כמה וכמה כן הוא הדבר לגבי תחיית המתים, שהרי אין לנו כל הבנה לגבי התקופה העתידית הזו, וכשם שאנו לא יודעים מה יהיה עם האבא שיקום וירצה לחזור הביתה ויגלה שהבית שלו מאוכלס בצפיפות על ידי בנו ונכדיו, ולא נותר לו מקום לישון. או אדם שנפטר צעיר ויקום ויגלה שבנו מבוגר ממנו והוא צריך לטפל בו, כך אנחנו לא יודעים איך תרגיש אשה שתקום ותמצא את בעלה נשוי לאחרת.

אם את שואלת רק מצד הסקרנות, אז כתוב בזוהר הקדוש שאשה שהיתה נשואה לשני בעלים בחייה, שכשיקומו בתחיית המתים, תחזור האשה לבעלה הראשון, כי הוא העיקרי אצלה. אמנם זה כאשר שלושתם היו מתים בשעת התחיה, אבל לא נזכר מה יהיה אם הוא חי והיא מתה, אולי שתיהן יהיו נשיו? לא יודע.

אבל לדעתי אין המחשבות הללו צריכות להטריד אותנו כלל, משום שתחיית המתים תהיה התממשות של התיקון השלם, שאפילו המוות לא ישלוט יותר בעולם, כמו קודם חטא אדם הראשון. ואני מניח שאם הקב”ה יכול בקלות לפטור אותנו מהמוות בעצמו, כך גם יפטור אותנו מהצרות הקטנות הללו שילוו לתהליך הזה. כי אין זה מסתבר שהדרך להביא את העולם לתיקון השלם שלו תעבור דרך צער שיגרם להרבה אנשים, איך בדיוק? אין אני יודע.

שוב אחזור מעין הפתיחה, יהי רצון שתמיד תחוי אושר ושמחה ממשפחתך, ולא תדעי כלל צער.

נועם.

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

איך אפשר "להתבשם" כדת היום בצורה מיטבית ויעילה?
עוד רגע קט מגיע חג פורים עליז ושמח ואני קצת נבוך הכיצד אוכל לקיים את מצוות היום בצורה מיטבית אך עם מינימום תופעות לוואי ומבלי כל הבחילות וההקאות כמו גם ללא ביטול ברכה”מ ק”ש של ערבית ותפילה בציבור. אציין כי היו שנים בהם אכן הצלחתי לעבור את היום יחסית בשלום...
שאלות בעניין מוות
שלום רב, אני בחור חרדי, למדתי בישיבה ומשתדל ללמוד כל הניתן. לפני כחודש איבדתי את אימא שלי והחלו לעלות המון שאלות. הייתי שמח לשאול ולקבל תשובות מבוססות. 1. האם כבר במעמד הר סיני כאשר היינו שם עם הנשמות התאומות שלנו, היינו גם עם ההורים? ידענו מי יהיו ההורים שלנו? 2....
לסיים את החיים בתקופה הכי טובה?
אני רוצה למות.. ולא בגלל שקשה לי בחיים לא בגלל דכאון או משהו בסגנון אני לא מתכוונת להתאבד ח”ו אבל אני בזמן אחרון התחלתי לחשוב . אני טובה אני עושה הרבה מצוות אבל גם עושה הרבה עבירות אבל בדיוק עכשיו חודש אלול שמעתי שיעורים מרגישה באמת באמת טובה אבל עדיף...
אני חרדה מראש השנה!!
יש לי שאלה שממש מציקה לי. ותודה על הפלטפורמה הנהדרת והיחידה הזאת, הצלת נפשות.. אלול עושה לי חרדה. אבל לא חרדה טובה בעיני, חרדה שאני מפחדת מראש השנה, מפחדת מעונשים, מזה שאומרים אימת הדין, מלשמוע שופר , מזה שקובעים מי יחייה מי ימות וכ’.. ולמען האמת , החרדה הזאת לא...
איך להגיע מוכן לראש השנה?
לקראת ראש השנה אני מרגיש מבולבל, רוצה לעשות סדר ולקחת על עצמי דברים ובנוסף לחזור בתשובה על דברים מסויימים ולעשות דברים. פשוט לא יודע לעשות סדר בדברים, אילו דברים לקחת על עצמי? מה צריך לזכור ולדעת לפני ראש השנה וגם בזמן ראש השנה שדנים את האדם, כשאומרים לעשות תשובה, אף...
מה המשמעות של החיים? בשביל מה אנחנו חיים?
מה המשמעות של החיים? מציק לי שזה החיים, אני לא מוצאת בהם עניין, (יש לי חיים ממש טובים, אני מאוד חכמה, טובה, אוהבים להיות לידי, יש לי הורים טובים, סביבה טובה, יש למשפחה כסף אני דיי מקבלת כל מה שאני רוצה, התקבלתי לעבודה שרציתי, סיימתי תואר במדעי המחשב בהצטיינות, (כאילו...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן