The Butterfly Button
איזה בחור יתאים למישהי מורכבת כמוני?

שאלה מקטגוריה:

שלום
אני בחורה בשידוכים “חרדית” . למען האמת אני לא חזקה יותר מידיי ואפשר לומר שאף קרה מאוד בתחומים מסוימים, אני לא מתפללת כבר שנים(כי מורה בכיתה ה אמרה שאם לא מכוונים בתפילה התפילה לא שווה…).
אבל עדיין אני מוגדרת כדוסית מאוד, בגלל הלבוש שלי, ולא שאני מתלבשת צנוע בגלל שאני צדיקה פשוט זה לא מידי מעסיק אותי ובעיקר אני לא רוצה להיכנס לסכסוכים עם ההורים שלי.
אפשר לומר שיש לי אופי כנוע מאוד, וזה גורם לי להמשיך עם אורח החיים הזה למרות שאני לא מרגישה מחוברת מידי.
והדעות שלי ביחס לעולם מאוד שונות מהדעות הרווחות בציבור החרדי, עם כי כלפי חוץ אין הבדל.
עניין השידוכים מאוד בעיה עבורי, לא שיש לי בעיה להתחתן עם דוס אבל אני מרגישה שזה רמאות.
מיצד שני אני בטוחה שההורים שלי ישברו מאוד אם אשנה כיוון בחיים.
קיום המיצוות שלי מאוד בלי רגש אם כי אני כן שומרת.
אני באמת לא יודעת מה לעשות, אני יודעת שאם אחליט להתחתן עם משהו חזק אצטרך להסתיר את הדעות האמיתיות שלי וזה מרגיש לי כול כך רע לשקר.מה לעשות???

תשובה:

שלום בחורה יקרה,

את נמצאת בדילמה מאוד לא פשוטה וטוב שפתחת אותה בכנות וגילוי לב. ננסה לעשות קצת סדר בדברים. נתחיל בשתי אקסיומות שלגביהן אין כל ספק:

1. להתחתן פירושו להתחבר באמת, ואת זה אי אפשר לעשות תוך כדי הסתרה ושקר. האדם שאיתו תחיי כל חייך צריך להיות מישהו שמודע למי ולמה שאת באמת ורוצה את זה. נכון שאת לא חייבת לחשוף את כל נקודות החולשה שלך (תשאירי לו קצת הפתעות ליום שאחרי…) אבל תמונה כללית משקפת בוודאי שחייבת להיות לו. נישואין שמושתתים על מקח טעות לא יכולים להחזיק מעמד לאורך זמן.

2. אי אפשר לחיות בשקר ובסתר כל החיים כדי לרצות את ההורים. אז איך מסתדרים? שאלה קשה. לצערי לא תמיד מסתדרים: לפעמים זה גורם לסכסוכים קשים, לפעמים לוויכוחים ולפעמים לכאב לב. אבל אין מנוס, את לא יכולה לשחק את המשחק ולבחור בן זוג שלא מתאים לך כדי לחסוך מההורים שלך את שברון הלב. סיפורים מהסוג הזה נגמרו בדרך כלל בשברון לב גדול יותר של שני בני הזוג, ההורים והילדים.

מעבר לשתי הנקודות הללו יש בשאלה שלך עוד היבט שקשור להגדרה העצמית שלך כ”חרדית”. את כותבת שאת חרדית רק במרכאות, וזה משום שאת מקיימת מצוות ללא חיבור רגשי, וכי הדעות שלך שונות מהדעות הרווחות בציבור החרדי. לדברייך, כל מה שאת כן עושה נובע מאופי כנוע ומרצון לשמור על שקט בגיזרה של ההורים. ובכל זאת, בשורה התחתונה את בהחלט כן ממשיכה באורח חיים חרדי. וזה קריטי, כי ייתכן שעמוק עמוק בלב, מתחת לכל הטראומות שצברת מכיתה ה והלאה, את דווקא כן רוצה בעל “חזק” שיעזור לך להירפא מהטראומה הישנה ומעוד כמה דעות על החרדים. אולי משהו בתת מודע גורם לך להמשיך להתלבש בצניעות ולשמר את הסממנים החרדיים בכרטיס הביקור שלך, לא רק סיבות מהמודע. כך או כך, נראה שעניין השידוכים מנער קצת את האבק מהנושא ומזמין אותך לברר לעצמך מי את באמת רוצה להיות, מה קורה במערכת היחסים בינך לבין אלוקים, איזה בית את רוצה להקים ואיזה מין בעל את מאחלת לעצמך. נכון שזה בירור עדין שדורש הרבה כנות, אבל מהמכתב נראה שזה אחד הצדדים החזקים שלך.

איך שלא יהיה, בואי לא נשכח שבשמיים יודעים להעריך כל מעשה ומצווה, גם אם נעשו מתוך קרירות והרגל. קחי לדוגמה את הצניעות, שכרגע את שומרת עליה רק “מתוך שלא לשמה”, בעיני ה’ אפילו למצווה שנעשית באופן כזה יש ערך רב. ומי יודע מתי יתקיים מאמר חז”ל שקוראים לאדם לקיים את המצוות אפילו שלא לשמן, כי הן סוללות בליבנו את הדרך לחיבור אמיתי “לשמה”.

אני חוזרת לשאלה שלך. מדברייך נראה שקיימות רק שתי אופציות: או להתחתן עם בחור חזק ולהעלים את הדעות האמיתיות שלך, או להסיר מעצמך את התווית של “דוסית” כדי למצוא בחור שתואם את מי שאת באמת.

אז רציתי להזכיר לך שלא כל החרדים הם מקשה אחת. בדיוק כמו שאת נראית חרדית למהדרין בשעה שבתוכך יש דעות שונות, ישנם גם לא מעט בחורים עם נתונים דומים. תוכלי למצוא ביניהם יראי שמים, שומרי הלכה ובעלי מידות טובות אבל עם השקפות קרובות לאלה שלך. יש לא מעט בחורים ששומרים מצוות בעיקר כאורח חיים ולא כל כך מתוך חיבור רגשי. מתוך כל הקשת הרחבה של אנשים חרדים עם רמות שונות של חיבור לה’ ולמצוות, יש בחור אחד שעליו הכריזה בת קול עוד לפני שנולדתם שהוא המיועד לך. השאלה שאת תצטרכי להכריע בה היא: מי האדם שאיתו תבחרי להביא את עצמך כפי שאת ושהוא יוכל להביא את עצמו כפי שהוא. אם תהיי גלויה וכנה כבר בשלב הבירורים והפגישות – בעזרת ה’ תמצאי את האדם שנשמתך קשורה בנשמתו. הוא יהיה האיש המתאים באופן המדויק ביותר למקום האמיתי שאת נמצאת בו, ויחד תיבנו בית נאמן בישראל.

מאחלת לך הצלחה רבה!

ברוריה

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

למה אנחנו לא עושים שירות לאומי?
יש לי ענין שמאוד מאוד קשה לי איתו כבר הרבה זמן, ועדיין לא קיבלתי תשובה שתספק אותי, אני בת 19.5 בלימודי ה ו בסמינר, ואני לא מבינה, למה אנחנו החרדים/ דתיים לא עושים שירות לאומי? אני מבינה את המורכבות שיש בצבא וזה ברור ומובן, אבל מה הבעיה עם שירות לאומי?...
הציבור שלנו צריך להתגייס?
תודה על האתר המחכים! אני בחור ישיבה ויש שאלה שמעסיקה כנראה הרבה בזמן האחרון. בנושא הגיוס ונשיאה בנטל. אני חושב שהתשובה שאנחנו בעיקר נותנים לצד השני שהיא, לימוד תורה לא פחות חשוב משירות צבאי יהיה אשר יהיה, כי יש עולם רוחני וגם בו צריך לפעול, ולכן צריך את שני הצדדים...
לאיזה זרם להשתייך?
קודם כל רציתי לומר תודה רבה על האפשרות שאתם נותנים להביע את הרגשות והשאלות דרך האתר עם מענה מקצועי ואדיב! וניגש לשאלה אנחנו משפחה עם חמשה ילדים שלא שייכת לשום מגזר לא למגזר החרדי ולא לדתי אנחנו שומרים תורה ומצוות וכשאן השאלה : לא פעם ולא פעמיים הילדים שלי שואלים...
הבחור הזה באמת בעייתי?
יצאתי עם בחור חכם ועמוק מאוד במשך תקופה (בערך 10 פגישות כולל שיחות טלפון רבות והתכתבויות ארוכות) במהלך הפגישות הבחור העלה נושא בעייתי מאוד שבו הציג את עצמו כחוקר דתי, שבו בגישה שלו לדת היא קצת שונה מהרגיל והוא אפילו עושה דברים משונים בתהליך הזה. לא נבהלתי משום אמרה או...
מרגישה שאני יותר חזקה ממנו מבחינה רוחנית
היי אני בת 22 יוצאת עם בחור בגיל 26 בחור ממש טוב חמוד מעניין חכם יש כמה דברים שמפריעים לי בפגישה הראשונה הוא אמר הרבה דברים שהיתי בשוק והיה לי ממש מוזר תחביבים ומשפטים מוזרים שהוא אמר אבל גם הרמה הרוחנית מפריע לי מאד הוא עובד רוב היום ולומד תואר...
האם יתאים לי בחור שמתנדב במד"א?
אני בחורה בת 21 בשידוכים, ואני מקבלת הרבה הצעות על בחורים שמתנדבים במד”א, אני עצמי בלימודי סיעוד (אחיות) ובגלל זה יש הרבה אנשים שמורידים על זה בשידוכים ואני מבינה אותם לחלוטין, אבל כשמגיעה הצעה של בחור שבמד”א זה מסריח לי, אני ישר חושבת מה יש לבחור רווק לחפש במד”א במיוחד...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן