ייעוץ בנושא עם ישראל

לימוד תורה

האם אני רוצה להיות יהודי?

1. נולדתי יהודי, ואני יהודי ברירת מחדל. 2. אני מאמין בבורא עולם ותורתו. נקודה. (למדתי, התבוננתי, בבחירתי, בלי פחד, עיינתי בכל הצדדים, הגעתי למסקנה שיש

להמשך »
ביטחון עצמי

למה אני יהודי

אני לא רוצה להיות יהודי, כי זה קשה ודורש המון השקעה.
בגלל שאני כמעט ולא מקיים מצוות אל מקום אני מרגיש כאילו קוללתי במצוות האלו, ואין דבר שאוכל לעשות.
אילו הייתי גוי יכולתי לקיים את כל המצוות ולחיות את אותם החיים.
למה זה מגיע לי?

להמשך »
כללי

אנחנו באמת מאמינים שהמשיח יבוא?

יום אחד שמעתי את אימי אומרת משהו על משיח ואחותה – דודה שלי שהיא חילוניה אמרה
את עוד מאמינה בזה???
אני לא יודעת מה אבל השאלה הזו והפשטות שהמשפט הזה יצאה ממנה והסיטואציה שאימי משתיקה אותה כי לא ליד הילדים
ושהיא לא עונה לה עשו לי משהו וזה באמת נראה לי לפעמים משהו להאמין שיבוא משיח וישנה פתאום את הכל זה הזוי
הרי כבר שנים הוא לא הגיע ומה פתאום יתהפך לו עולמי ועולם כולם זה הגיוני

להמשך »
חרדים

לא מבין את ההבדל בין דתיים לחרדים בעניין הקמת המדינה

ני לא מצליח להבין את כל העניין של ההבדלים בין דתיים לחרדים ציונות וכל זה.. הרי יש תורה אחת ומה שגדולי הדור אומרים צריך לעשות לא? איך נוצר מצב שאותו ציבור של עובדי השם, יש כאלה אומרים צריך מדינה יש כאלה נגד ? מה ההבדלים בהשקפה? אשמח לתשובות תודה רבה.

להמשך »
כללי

נבואות ישראל והתגשמותן במציאות

רציתי לשאול בעניין נבואות ישראל,שמבחינתי זו הראיה האמיתית לתורתינו הקדושה.
לפי הבנתי,נבואה מרשימה היא כזו שמנבאת תופעה מיוחדת ונדירה,שאי היה אפשר לצפות אותה-ורצף נבואות כאלו מאוששות את הטענה שהן לא מקריות ושהקב"ה אחראי להן.הטענה הרווחת שאכן יש רצף נבואות כאלו ושהן קונקרטיות(לא משתמעות לשתי פנים)ואף יש רצף גדול שלהן-אך יש לי בעיה עם הטענה הזו ועל זה רציתי לשאול:

"והפיצך ה' בכל העמים מקצה הארץ עד קצה הארץ"-לפי המקובל,נבואה זו מדברת על פיזור עמ"י בכל העמים-השאלה:כתוב מקצה הארץ עד קצה הארץ-וזה לא קונקרטי(יש יותר מהבנה אחת),איך מבינים מפה שזה תיאור לכל העולם?זה יכול להיות גם מתימן ועד מצרים?

"ובגויים ההם לא תרגיע ולא יהיה מנוח לכף רגלך"-ההבנה המקובלת היום היא שפסוק זה מדבר על הגלויות הרבות והפיזורים של עמ"י בגלות.-השאלה:הרי זה גם לא קונקרטי,אולי ניתן לומר שזה מדבר על כך שתמיד נעבוד קשה אצל הגויים כך שלא ננוח לרגע?

"והלכו גויים לאורך ומלכים לנוגה זרחך"-ההבנה הרווחת היום היא שהפסוק מדבר על כך שעמ"י יהיה אור לגויים-אך הפסוק בהקשר שלו מדבר על כך שירושלים תהיה אור לגויים?והרי היום זה לא כך?הגויים לא שבו בתשובה לאור ירושלים.

"ונתתים לזוועה לרעה לכל ממלכות הארץ לחרפה ולמשל ולשנינה בכל המקומות אשר אדיחם שם"-היום רואים בה כנבואה לאנטישמיות.אך קשה לי-שהרי כתוב שכאשר נגיע לגלות,נהיה לחרפה וכו' בעיני הגויים-כמו כל עם שגלה מארצו לארץ אויביו-הוא שפל ובזוי בעניני המקומיים.מכאן והלאה הנבואה לא מתארת מה יהיה,אם אנטישמיות או אולי אהדה מהמקומיים שתהיה במרוצת הדורות-זה פשוט לא מופיע בפסוקים.

"רוּחִי אֲשֶׁר עָלֶיךָ וּדְבָרַי אֲשֶׁר שַׂמְתִּי בְּפִיךָ לֹא יָמוּשׁוּ מִפִּיךָ וּמִפִּי זַרְעֲךָ וּמִפִּי זֶרַע זַרְעֲךָ אָמַר יְהֹוָה מֵעַתָּה וְעַד עוֹלָם" – מאיפה לנו שמדובר על נצחיות תורת ישראל?לפי פשט הפסוק מדובר על דברים שהקב"ה אמר ליחזקאל?
"כי לא תשכח מפי זרעו" (דברים לא)-מאיפה לנו שמדובר על התורה?אולי מדובר על שירת האזינ

להמשך »

שיעור במגילת איכה

אני אברך חרדי נשוי בעל השכלה חרדית ישיבתית,
מנהל מרכז תורני ייחודי שממומן ע"י גופים ממשלתיים ורשותיים וב"ה מצליח.
במהלך עבודתי אני נדרש להשתתף בימי הכשרה ארציים עם מנהלי מרכזים ואנשי צוות נוספים שלחלקם יש זיקה לדת אך רובם חילונים גמורים.
ימי ההכשרה הללו מתקיימים בתורנות במרכזים השונים ברחבי הארץ, והפעם הגיע תורי… לפי בקשת הבכירים עלי, אני נדרש למסור שיעור בפני המשתתפים (לבקשתם נבחר הנושא של "מגילת איכה", בגלל שזה נופל בתשעת הימים).
למרות שב"ה אני מנוסה במסירת שיעורים בפני בני ישיבות, ולא חסר לי תוכן על מגילת איכה, אין לי ניסיון בלימוד משותף עם חבר'ה חילוניים…
חשוב לי לשמוע טיפים / עקרונות / תובנות שיכולים להדריך ולעזור לי לפני מפגש כזה, בתקווה שלא תצא תקלה תחת ידי.

להמשך »

חבלי משיח? האם יש יותר צרות מדורות קודמים?

אני לא יודעת מה המקור לזה בדיוק – אבל ידוע שכתוב שבדור שלפני ביאת המשיח יהיו צרות גדולות ורבות יותר מהדורות הקודמים.
שאלתי היא – נראה שבדור שלנו אנשים חיים הכי טוב שאפשר, יש שפע שכמוהו לא היה והתמותה ירדה בהרבה כי הרפואה השתכללה, אף אד לא רעב ללחם וגם מבחינה דתית אנחנו מקיימים את המצוות ללא פחד, בנינו ובנותינו פורחים ברוחניות ובגשמיות בארץ ישראל וברחבי העולם. ילדים משחקים ברחובות ללא פחד.
למרות שאומרים שיש היום הרבה יתומים ואלמנות – פעם היו פי כמה וכמה… נשים היו מתות בלידה, תינוקות וילדים היו מתים מכל עליית חום… מן הסתם אנשים היו רעבים יותר ללחם ואפילו יכולים למות בגלל הרעב… אלו צרות פרטיות, אך יותר מזה – בדורות הקודמים היו גם פרעות בקהילות שלמות של יהודים, היו רוצחים כפרים שלמים, היו גירושים והגליות של המוני יהודים לארצות אחרות כשבדרך אבידות רבות…
אז נכון שיש הרבה צרות גם בימינו, אבל בפירוש הרבה פחות מהדורות הקודמים.
איך זה מסתדר?

להמשך »
כללי

צריך לאהוב יהודים שמתנהגים כרשעים?

כבר הרבה זמן שאני מנסה לאהוב את כלל ישראל, שכמו שאומרים, זה יותר חשוב ממצוות של בן אדם למקום. הבעיה היא שקשה לי, קשה לי לאהוב אנשים שלא מכבדים את הדת ומזלזלים בה, וקשה לי לאהוב אנשים שמפגינים נגד ישראל ואנשים שיש להם דעות קיצוניות שמאלניות. אני לא מבינה איך אפשר לאהוב אנשים כאלה שמתנהגים כמו האוייבים שלנו…

להמשך »

הלל ביום העצמאות?

מספר שנים הטרידה אותי השאלה למה החרדים אינם אומרים הלל ביום העצמאות ובימים כו׳ אייר עד ב׳ סיוון (למעט ראש חודש) זכר לניסים שקרו לנו ולאבותינו בימים ההם
לתומי חשבתי שזה בגלל שאנחנו כחרדים איננו רואים את עצמינו כחלק ממדינת ישראל ובוודאי שאיננו מזדהים/מזוהים עם המדינה וערכיה ממילא לא שייך להודות לה׳ על דבר שאין לנו חלק בו
השנה חשבתי על זה יותר הרי ככלות הכל הקמת מדינת ישראל הינה נס גלוי של קיבוץ גלויות שכמוהו לא היה מאז חורבן בית שני ובוודאי שהימים כו׳ אייר עד ב׳ סיוון (הימים שבהם היתה מלחמת ששת הימים) אלו הם ימי נס ופלא (לדעתי אפילו יותר מהקמת המדינה) ואם כן ראוי להגיד הלל שלם או לכה״פ חצי הלל בימים האלה (חוץ מר״ח שגם ככה אומרים הלל)
גם אם נניח שלצערנו נהרגו הרבה יהודים בגלל המלחמות הרי גם בימי החשמונאים נהרגו יהודים (אלעזר המכבי חנה ושבעת בניה ועוד) ובכל זאת איננו נמנעים מלהגיד הלל בחנוכה ועוד אומרים הודאה על מלחמת החשמונאים…
לאור כל זאת מתעצמת השאלה למה באמת אין אומרים הלל ביום העצמאות ובששה הימים שמתחילים בכו׳ אייר ונגמרים בב׳ סיוון?
אשמח למענה מהיר

להמשך »
דילוג לתוכן