The Butterfly Button
לומד מקצוע במקום לצאת לשידוכים

שאלה מקטגוריה:

הי לכם..
כבר יצא לי לשאול פה מספר שאלות וקיבלתי מכם תשובות מעולות ומועילות.. תודה לכם!!
יש לי שאלה
אני בחור חרדי, כרגע בן 27 , בחור נורמטיבי לחלוטין. בשנים האחרונות עברתי תהליכים ארוכים ומורכבים מאוד בתוך תוכי עד שהגעתי לאן שהגעתי היום , אחד התהליכים שעברתי היא המוכנות והבשלות לנישואין. כך לפחות נראה לי..
הענין הוא שכרגע החלטתי שאני לומד מקצוע רציני, כי זה מה שהרגיש לי תמיד שחסר לי כדי לקבל יציבות בחיים, ובנוסף כדי לקבל גב והרגשה טובה כשאני יוצא עם בחורה ויכול לספר לה שיש לי מקצוע .. מה שקורה הוא שהתחלתי ללמוד לא מזמן ונשארו לי עוד כ9 חודשים ללימודים אינטנסיביים ומפרכים. לפתע אני מגלה שאין לי זמן לצאת לפגישות עם בחורות כי אני מוכרח להשקיע את שאר הזמן שלי בעבודה ושיעורי בית, ובנוסף לזה אני מרגיש שהרצון שלי לצאת לפגישות גם ירד, כי אני ממש רוצה להשקיע את כל כולי בלימודים ועבודה .. אני מגלה שכבר מספר חודשים לא יצאתי לפגישות וככל שעובר הזמן אני מרגיש שההצעות הולכות ופוחתות וכך גם איכות ורמת ההצעות.. עד כדי כך שאני כבר לא חושב לפנות לשדכניות כי אוטוטו אני בן 28 ובטח מה יציעו לי..
השאלה היא מה באמת סדר העדיפויות צריך להיות? האם יש פה משהו נכון בהמתנה של עוד מספר חודשים עד לסיום הלימודים או שהדחיה הזו לא בריאה ויכולה לגרום לדחיה יותר ארוכה?
תודה..

תשובה:

שואל יקר,

אני כל כך מודה לך על שאלתך הבוגרת והעמוקה.

כל כך יפה לקרוא שאלה ששואל בחור רציני , חושב ומעמיק ,שמבין גם ללא מקור, את פירוש “ריחיים בצווארו ויעסוק בתורה”.

אני סבור כי אכן עברת תהליך מורכב ומייגע מאוד במטרה להגיע להחלטה כה גורלית בחייך.

כידוע, רשב”י הגיע למסקנה כי גם אם יצאו מכל לומדי התורה 2 בני תורה “אמיתיים” ,הרי שהוא ובנו יהיו אלו שידליקו את משואת בני התורה, שהרי מאוד קשה, לדבריו, לצאת בן תורה אמיתי.

ברור ,כי ישנם כיום בני תורה, אברכי כולל משכמם ומעלה, שתורתם אומנותם וכל הילוכם, הליכתן והליכותיהם מגלים על גובהם הרוחני, אולם לצערי, כידוע לכולנו, קיימים גם לא מעט בני תורה אמיתיים שהיו יכולים למצוא את מקומם בעולם התורה והעשייה התורנית והמקצועית גם יחד.

יתכן, ואם היו אותם בני תורה מתמודדים אלו, שמים בצד את דעת הקהל הנושפת בעורפם, מתעלמים עד כמה שיוכלו מהלחץ החברתי, הרי שהיו מצליחים להגיע רחוק. רחוק מאוד.

נתקלתי באופן אישי, כמטפל רגשי, בלא מעט אברכים יקרים שסובלים מאוד.

הם מתוסכלים וכואבים את ימיהם העוברים בלי ריגוש תורני ורצון להתקדם. הם מעלים אכזבה ותסכול עצום מהמקום בו הם נמצאים עד כדי כעס על עצמם והסובב אותם. כעס המגיע בראש ובראשונה לאותם מקומות אישיים וקרובים לאותם סובלים: הרעיה והילדים.

ברוך ה’ שזכית לחשב ולחשוב על מקומך והתהליך אותו אתה עובר. מובטחני , גם ללא היכרות אישית איתך, שבעזרת ה’ תלווה את בנך- בנייך בעז”ה ל”אבות ובנים” ותלמד איתם בחשק רב, מתוך אהבת תורה ויראת שמיים, גם מבלי שתיקרא בישראל “אברך -יום שלם”.

אישיות שכמותך, המסוגלת לאחר התחבטויות רבות ו”תהליכים ארוכים ומורכבים מאוד”, כדבריך, לקבל כזו החלטה אמיצה, מובטחני שריבונו של עולם ילווה אותך בהחלטה אמיצה זו ויכיר לך את המיועדת לך במהרה.

לא סתם נאמר: “קשה זיווגו של אדם כקריעת ים סוף”- נסה לדמיין את הים מחולק לשניים. חצי אחד שונה מהשני.

קשה מאוד למצוא שידוך נכון כאשר המשודכים מחפשים את השונות. מה אני אוהב לעומת מה היא אוהבת. מה עושה לי טוב לעומת מה עושה לה טוב… וכ”ו.

כאשר המשודכים מחפשים את השווה ביניהם, את המשותף והרצוי לשניהם, או אז מגלים הם, בסייעתא דשמיא אמיתית שאין לנו כל מושג בה, את השלימות והביחד.

שואל יקר, שיהיה לך ברור: בת זוגך קיימת. היא כאן באיזשהו מקום. מחכה לך. בעיצומם של חיבוטי נפש עזים ,כמוך. יתכן שהיא מתקדמת יותר בתהליך, יתכן שהיא מדדה עדיין בתהליך אחריך, אבל היא שם. מחכה רק לך.

גם לה קשה, האמן לי.

גם היא יוצאת דופן בחברה שלה, אם היא מגיעה מחברה דומה לשלך.

גם לה קיימים נקיפות מצפון מידי פעם וחיבוטי נפש על התנהלותה.

גם היא חוששת להיות הרווקה הנצחית בעוד חברותיה מגיעות עייפות ותשושות לעוד שמחת ברית מילה לבן, או קידושא רבה לבת ואילו היא, מחייכת חיוך מאולף ומאולץ וסופגת קיתונות של ברכות מהוססות ומגומגמות בסגנון :” בסוף תמצאי”.. כשהבעת הפנים בדרך כלל נעה בין שאט נפש לרחמים רבים…

אבל בסופו של דבר, אתם תמצאו אחד את השניה.

בחורות איכותיות כמו כאלו שאתה מחפש קיימות. והרבה. נכון, קשה מאוד למצוא אותן, אבל הן שם ,מחכות לבחורי חמד כמוך. אחת מהן מיועדת לך.

וראה זה פלא: כשהיא תגיע, והיא תגיע, לפתע תתברר אמיתות מעניינת: אם בנית על שדכנית ,זה יגיע דווקא לא משדכנית. לפתע זה יתקיים .מבלי שתרגיש. זה פשוט יקרה.

מהסיבה הפשוטה: “רצון יראיו יעשה ואת שוועתיו ישמע ויושיעם”. בחרת בדרך אמיתית. ללמוד מקצוע חשוב שיפרנס אותך בעז”ה בכבוד. אתה מאמין שהקב”ה יעזור לך לסיים את הלימודים בהצלחה.

אתה מאמין שבעז”ה תמצא עבודה.

ובעז”ה אותה עבודה תתגמל אותך בטוב ובנעימים.

אתה כל כך סומך על ריבונו של עולם, האמן לי, סמוך עליו גם בנושא זה, שלנו הקטנים בני אנוש, באמת אין שום מושג.

דע לך ,שבחורה איכותית כמו שמגיעה לך, תכבד את רצונך להמשיך את לימודיך ואף תתמוך בך, (כמו שאף אחד לא תמך/תומך בך בעבר ובהווה…), היא תחכה לך בסבלנות ,או אולי, תנווט יחד איתך את לוח הזמנים שלך ואת ההתנהלות הכלכלית שלכם כזוג נשוי, אי”ה, כשאתה תמשיך להיות סטודנט והיא, תעשה כל שביכולתה, לתמוך בך ולאהוב אותך ללא סייגים.

אל תדאג יקירי, החשק להיפגש נמצא אצלך ויפרוץ קדימה ברגע שתחוש, שבת הזוג הישובה למולך מאמינה בצדקת דרכיך, מתעניינת בך ובלימודיך באמת ומחמיאה לך על כך.

אינני חושב שתמצא זמן לבזבז על חיפוש בת זוג שלא תעמוד בתנאים המחמירים שלך.

אני מבקש ממך לנסות ולהאמין שהנך מהמובחרים ביותר. אותם הקרובים לריבונו של עולם.

אותם שלא מוכנים להתפשר על פחות מהטוב ביותר.

מעריך אותך ומתפלל בליבי להצלחתך ולמזל טוב בחייך במהרה

ישראל

<yisraelav@gmail.com>

יש לך מה להוסיף? זה בדיוק המקום:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד שאלות באותו נושא:

רוצה להתחתן אבל מפחדת להתנתק מהבית ומההורים
יש לי בעיה מצד אחד אני רוצה להתחתן ומצד שני אני ממש מפחדת להתנתק מהבית ומההורים אף פעם לא ישנתי מחוץ לבית ותמיד הייתי עם ההורים שלי בקשר מאד קרוב לא נעים להגיד אבל אני מפחדת לישון בלי שאני יודעת שהם בבית אני אוהבת ממש להיות קרובה אליהם ומפחדת מנישואין...
הבחור הזה באמת בעייתי?
יצאתי עם בחור חכם ועמוק מאוד במשך תקופה (בערך 10 פגישות כולל שיחות טלפון רבות והתכתבויות ארוכות) במהלך הפגישות הבחור העלה נושא בעייתי מאוד שבו הציג את עצמו כחוקר דתי, שבו בגישה שלו לדת היא קצת שונה מהרגיל והוא אפילו עושה דברים משונים בתהליך הזה. לא נבהלתי משום אמרה או...
מרגישה שאני יותר חזקה ממנו מבחינה רוחנית
היי אני בת 22 יוצאת עם בחור בגיל 26 בחור ממש טוב חמוד מעניין חכם יש כמה דברים שמפריעים לי בפגישה הראשונה הוא אמר הרבה דברים שהיתי בשוק והיה לי ממש מוזר תחביבים ומשפטים מוזרים שהוא אמר אבל גם הרמה הרוחנית מפריע לי מאד הוא עובד רוב היום ולומד תואר...
האם יתאים לי בחור שמתנדב במד"א?
אני בחורה בת 21 בשידוכים, ואני מקבלת הרבה הצעות על בחורים שמתנדבים במד”א, אני עצמי בלימודי סיעוד (אחיות) ובגלל זה יש הרבה אנשים שמורידים על זה בשידוכים ואני מבינה אותם לחלוטין, אבל כשמגיעה הצעה של בחור שבמד”א זה מסריח לי, אני ישר חושבת מה יש לבחור רווק לחפש במד”א במיוחד...
מבולבלת מהנושא של מראה חיצוני בשידוכים
התחלתי ממש לאחרונה לשמוע שידוכים , ומאד מאד משנה לי החיצוניות , תמיד אני מבקשת קודם תמונה של הבחור אבל ממש עכשיו נפגשתי עם בחור שהיה נראה לי נחמד בתמונה וגם במציאות היה לי נחמד וזורם מאד בשיחה אבל מבחינה חיצונית אני לא מפסיקה לחשוב שיכול להיות מישהו שנראה יותר...
בדידות ברווקות בלי שייכות חברתית
דבר ראשון תודה רבה לכל האנשים שמתנדבים פה באקשיבה, עזרתם לי הרבה בשנים האחרונות, אם זה בוואצאפ כמה פעמים ואם זה בקריאה של שאלות באתר שממש ממש מחכימות ומדברות בשפה שלנו אקדים ואומר קצת על מי אני, אני בן 24 מבית ללא סיווג מגזרי מסוים, למדתי בחינוך העצמאי ובחרתי ללכת...

עידכונים ותשובות בכל דרך שרק תרצו

באימייל
הזינו את כתובת המייל שלכם
בוואצאפ
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
בטלגרם
לחצו כדי להצטרף לקבוצה!
דילוג לתוכן